czwartek, 12 kwietnia 2012

Moje włosy + pomysł na picie drożdży = Włosy rosną jak na drożdżach :D

Wiem, że wiele czytelniczek blogów bardzo lubi włosowe tematy. Sama staram się dbać o swoje włoski,nakładam oleje, odżywki...ale wciąż mam wrażenie, że moja pielęgnacja nie jest dość dobra, by pokazywać swoje włosy publicznie. Pewnie byłaby gdyby nie moje zamiłowanie do rozjaśniania, a jak wiadomo, żadna bezpieczna henna, nie da mi efektu o jakim marzę.. Najpierw więc męczę te swoje włosiska farbami, by później je pielęgnować. Błędne koło, co? Poza tym mamy przecież tyle blogerek o długich, lśniących włosach...sama oglądam ich zdjęcia i się ślinię:)


Teraz myślę, że mogłam AŻ tak nie ścinać włosów, no ale słowo się rzekło, więc...teraz zapuszczam. Biorąc jednak pod uwagę, że tył miałam ścięty na długość kilku mm, nie jest źle. Chcąc sobie dopomóc postanowiłam pić drożdże. To moje drugie podejście, wcześniej piłam je może ze 2 tygodnie? Nawet nie pamiętam. Sam smak jednak bardzo mnie odpychał.



Zgłosiłam się zatem do Akcji „Włosy rosną jak na drożdżach” u Anwen. Zamierzam pić drożdżecodziennie przez miesiąc. Wystartowałam 10 kwietnia i będę pićdo 9 maja. O efektach na pewno napiszę na blogu.
  1. Jakie drożdże piję?
    Według zaleceń najlepiej pić drożdże piwne, ale ja podobnie jak dziewczyny wybieram te piekarnicze z Biedronki. Wczoraj zrobiłam zapas. Kosztują bodajże 0,85 zł.
  2. Jakiej ilości drożdży używam?
    Niezbyt lubię ten smak, więc używam ok. ¼ kostki.

  3. Jak je przyrządzam?
    Drożdże zalewam wrzącą wodą (musi
    mieć tak wysoką temperaturę!). Przykrywam spodkiem do czasu aż będą względnie chłodne. Smak takiej mieszanki nie jest zbyt przyjemny... Próbowałam dodawać do tego mleko, ale ono również niedostatecznie zabija ten drożdżowy posmak. Jak dla mnie najlepiej poprawia smak tej mieszanki dodatek soku bananowego z Biedronki. Próbowałam również z sokiem pomarańczowym, ale nic nie
    zmienił. Jeśli macie swoje sprawdzone sposoby to chętnie poczytam. Na pewno wypróbuję jeszcze dodatek miodu i może kakao?

    Stan i długość moich włosów na 11 kwietnia 2012:




Pasemko kontrolne 31 cm.
Dziwna kolorystyka to efekt malowania włosów na których były wcześniej pasemka.

PS. Nie zwracajcie uwagi na kołnierzyk :P

63 komentarze:

  1. chyba wypróbuję ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana jakie ty masz śliczne włoski:) Ja też już piję drożdże:) Od miesiąca:) Efektów bóg wie jakich nie widzę ale na kręconych to zawsze kiepsko widać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj o robieniu przerw w piciu. A jak je przyrządzasz?

      Usuń
    2. Zalewam wrzącym mlekiem a jak wystygną to dodaje miód i kakao:) Smak dalej taki se ale już jakoś przez gardło przechodzi:) No właśnie teraz mam dłuższa przerwę:) i muszę się znów zmobilizować:)

      Usuń
    3. Wiesz co a ja oglądałam jak wypowiadała się Pani trycholog, dermatolog i jakieś inne od włosów w jakimś wywiadzie i mówiły ze aby uzyskać pełne efekty trzeba pić drożdże minimum rok, i właśnie bez przerw :) ale ja jeszcze się zastanawiam nad piciem 2 miesiące na tydzień przerwy.

      Usuń
  3. Śliczne włosy. Do jakiej długości dążysz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać z jednej strony mam dłuższe z drugiej krótkie. Coś w stylu długiego boba. Chcę je za jakiś czas wyrównać, wtedy będą dosyć krótkie.. Chciałabym jak najdłuższe, ale to się zejdzie trochę:D

      Usuń
    2. To nie pozostaje nic innego jak życzyć wytrwałości i sukcesów w zapuszczaniu :)

      Usuń
    3. Dziękuję:) Ciekawe tylko jak długo wytrwam. Czasami mam ochotę ściąć je króciutko i zacząć pielęgnować swoje naturalne, niefarbowane włosy. Wiadomo, że po farbach nigdy nie będą zupełnie zdrowe.

      Usuń
  4. Jestem chyba jedną z nielicznych, której drożdże smakują. Mmm, najlepiej z mlekiem i cukrem, pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi na początku w miarę smakowały, ale później było tylko gorzej. A może się za dużo nasłuchałam i sama uwierzyłam,że są takie niedobre? :)

      Usuń
  5. O mamo... Oglądając Twoje włosy zrobiło mi się głupio, że swoje tak rzadko raczę czymś więcej niż odżywką po umyciu. Twoje są śliczne, wyglądają bardzo zdrowo i zadbanie. Czuję się zmotywowana do większej pielęgnacji swoich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego zazdrościć:) No ja odżywkę stosuję zawsze od jakiegoś roku minimum. A jak mam czas nakładam jeszcze inne specyfiki:D

      Usuń
  6. Ja nie wiem czego Ty chcesz od swoich włosów :). Są naprawdę ładne i błyszczą naturalnie :). A kolor jest ciekawy :). No chyba że te drożdże to tylko na porost, bo na pewno są zadbane :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są robione z lampą, bo było już późno (czekałam na TŻta, samej niemożliwym wręcz jest zrobić tył) wtedy każde by ładnie błyszczały. No, ale jakoś tam o nie dbam, to może to nie do końca złudzenie:)

      Usuń
  7. nie zwróciłam uwagi na kołnierzyk dopóki nie zobaczyłam PeeSu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak mówią poprzedniczki - piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Masz na myśli takie zwykłe kakao?

      Takie jak to: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://kaczuszka.co.uk/thumb/cacao-decomorreno__5900910000136.jpg&imgrefurl=http://www.kaczuszka.co.uk/sklep/produkt/kawy-herbaty/kakao/cacao-decomorreno/910/&h=300&w=300&sz=17&tbnid=soFeHaKEVmgZcM:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&docid=fpMVTw3xHhV5OM&sa=X&ei=xQmIT4OVIY_esgaP3ZXvCg&ved=0CEYQ9QEwAQ&dur=153 ?

      Ono Ci się rozpuści w zimnych drożdżach?

      Usuń
  10. Masz śliczne włosy, naprawdę nie masz powodów do narzekania :) spróbuję może z tym soczkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Staram się by były jeszcze ładniejsze. Jak patrzę na zdjęcia sprzed malowania (miałam wtedy kilkanaście lat dopiero) to naprawdę były ładnie i błyszczały. Marzy mi się powrót do tego stanu. Pominę fakt, że już dawno nie są tak gęste jak kiedyś ;/ Spróbuj :)

      Usuń
  11. moim zdaniem masz ładne włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lśniące, widać, że zdrowe i że właścicielka o nie dba :) Mnie drożdże odpychają, ale jak będę chciała zapuścić to pewnie się zmuszę... Dobrze wiedzieć, że da się poprawić ich smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie dajesz rady z drożdżami to spróbuj np. wcierki Jantar, u mnie zadziałała. Poza tym można się wspierać pokrzywą czy skrzypem. Nie trzeba się męczyć drożdżami, poza tym nie każdy może je pić.

      Usuń
  13. Próbowałam kiedyś pić drożdże, ale nie dałam rady ;)
    Piękne włoski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się męczyć na siłę, są inne sposoby na piękne włosy.

      Usuń
  14. kołnierzyk od piżamki?;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak wygląda? :) Nie, to moja zwariowana koszula, tyle, że się wywinęła :)

      Usuń
  15. Nie mogę przejść przez ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj rad dziewczyn na urozmaicenie:) Można dodać cukru, miodu, mleka, cynamonu, kakao, cappucino...chyba każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Tylko pamiętaj,żeby dodatki dodać dopiero jak drożdże ostygną, jak najpóźniej.

      Usuń
  16. ja od jakiegoś czasu biore drożdże w tabletkach ze skrzypem i pokrzywą :) też czekam na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem raczej przeciwniczką suplementów, które można brać inaczej. Tzn. wolę pić pokrzywę niż ją łykać, no ale jeśli inaczej nie dajesz rady to też dobry sposób:)

      Usuń
  17. Czy picie drożdży ma jakieś efekty uboczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo może pogorszyć się cera, później jednak powinna nastąpić poprawa. Pić powinno się max. 3 miesiące, a później należy zrobić miesięczną przerwę. Poza tym niektóre dziewczyny mogą odczuwać inne problemy, np. Idalia pisała że przerwała picie przez bóle wątroby. Więc chyba każdy powinien sam obserwować jak taka kuracja na niego działa.

      Z drugiej strony bardzo zachęcają pozytywne skutki picia drożdży. Możesz o nich poczytać tutaj: http://anwena.blogspot.com/2011/10/podsumowanie-akcji-wosy-rosna-jak-na.html To wrażenia dziewczyn z pierwszej edycji.

      Usuń
  18. Najtrudniejsza jest chyba systematyczność :)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  19. ten krem z alterry zdecydowanie podrażnia oczy, myślę, że przez alkohol. Ale to jest cena kosmetyku bez konserwantów :/

    OdpowiedzUsuń
  20. tyle dziewczyn zachwala picie drożdży,że chyba sama się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Picie drożdży jest ostatnio bardzo modne.Bede obserwować Twoje postępy... może sama się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię drożdże, też chyba zacznę je pić, ale dlaczego mam je zalać wrzątkiem? Skoro nieraz już jadłam z kostki takie surowe? W każdym razie trzymajcie kciuki za efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie chodzi nam o to by sobie żyły w żołądku, tzn. fermentowały:) Przez to mogą być różne problemy. Wiem,że po surowych może nic Ci nie być, bo też takie lubiłam:)

      Więcej o akcji, rezultatach itp. możesz poczytać u Anwen, np. tutaj:
      http://anwena.blogspot.com/2011/08/akcja-wosomaniaczek-wosy-rosna-jak-na.html

      Usuń
  23. same drożdze z miodem nie zabiły mi smaku, a szkoda było wyrzucić:( pierwsze dni (z mlekiem, miodem, same) był obrzydliwe. Potem wypiłam z kawą 3w1 z Biedronki lub Kauflandu i kawa jest tak pyszna że nawet po zakończeniu akcji będę ja pić przez 3 miesiaće, przerwa i dalej piję:) Zabija smak średnio, ale raczej zmienia go w super pasujący do kawy, taki dodatek do kawy. Polecam też zwykłą kawę z mlekiem, drożdzem i... miodem. Pierwszy raz miałam opory- kawa fusiasta i miód?! Mam zwrócić obiad?! Okazała się przepyszna i super zabija smak drożdży:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja od dzisiaj tez piję drożdże! :) dzięki Tobie! :) bardzo miło tu u Ciebie, tak wogóle! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj koniecznie znać za jakiś czas co z tego wyszło:)

      Usuń
  25. Ładne masz włosy. :)
    Chciałam pić drożdże, ale boję się o stan cery po nich. :P Ale chyba mimo wszystko spróbuję. :)
    P.S. Jakbyś nie napisala o kołnierzyku, to bym go nawet nie zauważyła hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już stare fotki, teraz mam nieco krótsze:)

      U mnie wysyp nie trwał długo i nie był uciążliwy.

      Usuń
  26. mam dobry sposob na ten okropny smak drozdzy. Sama sie dlugo mordowalam i konczylo sie na tym ze poprostu wylwalam caly kubek z drozdzami... zawsze do kubeczka z 1/4 kostki dodaje mleko. Probowalam roznych sposobow (kakao, miod, capucino itp.) ale nic mi to nie dawalo... a smak byl nie do zniesienia. Ktoregos dnia w tesco zauwazylam slomki dla dzieci do picia mleka ktore zmieniaja smak na truskawkowy, waniliowy, tofi i czekoladowy. Strzal w 10tke! Pije tak do dzis :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam pytanie, drożdże pijesz codziennie czy jak? ile mniej wiecej na miesiąc urosły ci włosy?
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  28. Jakie są skutki uboczne po piciu drożdży???? jest więcej pryszczy czy jak? ?
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza zapraszam do podsumowania akcji TUTAJ

      Jeśli chodzi o skutki uboczne to mogą być rózne, od wysypu pryszczy po różne dolegliwości żołądkowe.

      Usuń
  29. Piękne gęste i grube włosy....wyglądają zdrowo i bardzo ładnie.
    Ja chciałabym pić drożdże, ale ciągle się waham....można sobie wyrządzić krzywdę nieumiejętnie je pijąc...troszkę się boję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać, gorzej jeśli nie dasz rady ich przełknąć, bo trzeba znaleźć swój sposób na maskowanie smaku. A jeśli coś będzie się działo, po prostu je odstawisz.

      Usuń
  30. Czesc kochana. Ja pije drozdze od piatku . W sumie to moj sposob wyglada nastepujaco wrzucam do szklanki 1/4 kostki poczym zalewam wrzatkiem tak ze nie przykrywa to kostki drozdzowej i mieszam az sie rozpusci lyzeczka . Popijam to wygazowanym sokiem pomaranczowym bo najlepiej zabija smak .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny sposób:) Ja na razie nie wracam do picia.

      Usuń
  31. Kupiłam wczoraj drożdże na pizzę i mi dużo zostało. Chyba zacznę je znów pić. Raz kiedyś próbowałam ale nie znoszę tego smaku. Spróbuję dodać miód albo jakiś sok.

    OdpowiedzUsuń
  32. Sprobujcie dodac syrop owocowy (herbapol esencja natury owocowa spizarnia o smaku malinowym ) to normalnie rozpuszcza sie z woda i masz super sok alle z drozdzami jest jak jest alle pomaga w smaku ....czekam na odpowiedzi powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam wlosy za ramiona ale chciakabym di kolan . Ile gdzies tak musze pic drozdze i czy to sie pije codziennie ? I czy jak mam 13 lar to cos mi sie moze stac?Kasia .

    OdpowiedzUsuń
  34. ja sie boje pici drozdze pomuszcie mi bje sie skutkow ubocznych

    OdpowiedzUsuń
  35. ja stosowałam drożdże na trądzik, bo przepisał mi je dermatolog. na porost włosów bardziej skuteczne są tabletki Foligain for Hair Loss z nuvialab.pl, drożdże na mnie kiepsko działały

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Wszystko czytam i w miarę możliwości odpowiadam.

Proszę nie spamować, jeśli napiszesz ciekawy komentarz będę wiedziała jak trafić na Twojego bloga:)

Jeśli jesteś Anonimem będzie mi miło gdy się podpiszesz.

Pod wcześniejszymi postami niż najnowszy jest ustawiona moderacja, bym nie przegapiła Twojego komentarza:)

Jeśli nie chcesz o czymś pisać tutaj, zawsze możesz na mój e-mail:
pannakokosowa@gmail.com